Știați că munca ne poate afecta sănătatea coloanei vertebrale?

Știați că munca ne poate afecta sănătatea coloanei vertebrale?

Un astfel de titlu ar putea să-i intrige pe mulți dintre cei care citesc acest articol, dar este cât se poate de real. Modul în care ne desfășurăm munca afectează într-o măsură mai mică sau mai mare sănătatea coloanei prin simplu fapt că aceasta susține corpul, asigură mobilitatea, dar are totodată și rolul de canal de transmitere a informației de la creier la organe.

Viață sănătoasă = MIȘCARE

Mișcarea este felul nostru natural în care suntem programați să ne derulăm viața. De aceea, ne-am obișnuit să punem semnul egal între mișcare și sănătate. Deși suntem cu toții de acord cu această afirmație, o spunem, o auzim peste tot, dar nu o și facem. Cel mai recent studiu efectuat la nivel European în 2022 ne dovedește că noi, românii, suntem printre primele 5 cele mai sedentare națiuni din Europa. 62% dintre noi pur și simplu nu fac sport, 18% mai fac mișcare câteodată, iar… doar un procent de 2% face sport regulat. Avem de recuperat și din această perspectivă, dacă ne raportăm la Suedia, unde procentul de populație care NU face sport este de 12%.

Sedentarismul poate atrage după sine afecțiuni grave

Este posibil ca unii dintre noi nici să nu fii conștientizat că sunt sedentari. Potrivit medicului sportiv cardiolog François Carré de la Universitatea din Rennes, Franța, „A fi sedentar înseamnă a sta așezat, în medie, cel puțin șapte ore pe zi.” În cartea sa netradusă încă în România „Danger sédentarité – Vivre plus en bougeant plus” (Pericolul sedentarismului – Trăiește mai mult, mișcându-te mai mult”) renumitul cardiolog francez compară sedentarismul cu obiceiului fumatului, iar concluzia este una dramatică: ambele ucid în tăcere.

Dacă lăsăm sedentarismul să devină un mod de viață, acesta se instalează ca o dependență și preia controlul. Cu toate acestea, cartea este o pledoarie pentru MIȘCARE.

Repercursiunile lucrului la birou

O mare parte dintre noi au muncă de birou, ceea ce ne „obligă” să stăm foarte mult pe scaun – poate chiar mai mult de 8 ore pe zi. Este important și cum stăm pe scaun, pentru că mulți dintre noi nu stau într-o poziție corectă sau de multe ori scaunul nu este unul potrivit. De aceea, este necesar să ne analizăm postura și să ne obișnuim să stăm într-o poziție cât mai corectă, pentru a evita durerile de spate. Forma normală a coloanei vertebrale este de „S” deoarece aceasta se adaptează la postura verticală.

Când stăm jos pe scaun, curbura inferioară a coloanei vertebrale se aplatizează, ceea ce exercită o presiune crescută asupra discurilor din partea inferioară a spatelui

Când stăm jos pe scaun, curbura inferioară a coloanei vertebrale se aplatizează, ceea ce exercită o presiune crescută asupra discurilor din partea inferioară a spatelui, care caută să amortizeze greutatea. Durerile în partea lombară sau durerile musculare apar din cauza acestei presiuni excesive care se menține atâta timp lucrăm la birou. De aceea, se recomandă să ne ridicăm la diverse intervale de pe scaun, să avem o postură corectă, să facem pauze sau plimbări scurte dacă este posibil, pentru a oferi coloanei răgazul de a reveni la starea sa naturală.

Repercursiunile locului de muncă în picioare

S-a demonstrat că nici statul pe loc în picioare pentru perioade lungi de timp nu este sănătos. „Implicațiile musculoscheletice legate de muncă cauzate de statul în picioare pentru mult timp sunt o povară reală” afirmă Maria Gabriela Garcia, doctorand la Institutul de Tehnologie a Sănătății din Zurich (Elveția). Aceasta a desfășurat unui studiu care arată că și în acest caz, consecințele pot fi grave. Voluntarii –  14 bărbați și 12 femei – au fost rugați să simuleze munca în picioare pentru perioade de 5 ore la rând, cu pauze de șezut de maxim 5 minute și o pauză de masă de 30 de minute. Oboseala musculară și articulară a fost cuantificată prin capacitatea de contracție musculară și stabilitatea posturală, completată de o evaluare subiectivă a disconfortului. Subiecții au arătat că simptomele de oboseală au durat cel puțin 30 de minute după o pauză de șezut. În plus, probabilitatea ca participanții să prezinte semne de oboseală pe termen lung este prezentă și la cei mai tineri (18-30 de ani) ca și la lucrătorii mai în vârstă (peste 50 ani).

Statul pe loc în picioare pentru perioade lungi de timp nu este sănătos

De aceea, este necesar ca ambele tipuri de munci să fie „echilibrate” prin pauze active de mișcare. Mișcarea este si rămâne cea mai simplă și sigură terapie de prevenire a îmbolnăvirilor legate de coloană.

Riscurile sedentarismului!

Sedentarismul se asociază cu boli care pot avea consecințe grave. Lipsa activității fizice duce la atrofierea mușchilor, iar persoana își pierde din rezistența la efort și obosește mai repede. Nu doar mușchii sau vertebrele suferă, fluxul de sânge către diferite organe poate fi, de asemenea, încetinit, ceea ce crește producția de insulină și duce la tot felul de boli. Diabetul, obezitatea și cancerul de colon pot fi cauzate de prea puțină activitate fizică, la fel ca și riscul de probleme cardiovasculare.

Exercițiile fizice contribuie la circulația optimă a sângelui. O alergare, o plimbare rapidă sau chiar o plimbare cu bicicleta sunt activități care fac minuni. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) în Ghidul cu privire la activitatea fizică și sedentarism, recomandă pentru persoanele adulte cel puțin 150 de minute de activitate fizică moderată pe săptămână (mers pe jos, cu bicicleta sau cu trotineta) sau 75 de minute pe săptămână de activitate intensă (alergare, ciclism dinamic, fotbal, dans, înot, aerobic etc.). Pentru cei care vor beneficii suplimentare pentru sănătate trebui să facă de minim 2 ori pe săptămână activități de întărire a mușchilor la o intensitate moderată sau mai mare, care să implice toate grupele musculare majore.

Combateți efectele sedentarismul cu ședințe de termomasaj cu dispozitivele medicale Ceragem

Sedentarismul trebuie luat în serios și sunt suficiente metode de a-l combate. De la mersul pe jos către birou, la urcatul scărilor în loc de utilizarea liftului, la statul în picioare în autobuz, la plimbările efectuate în timpul pauzelor, la înlocuirea uitatului la TV cu o plimbare în parc sau cu o sedință de masaj. Sunt mici acțiuni pe care le putem schimba pentru a face loc mișcării în viețile noastre. Toate aceste metode sunt complemetare, deci cu cât puneți în practică mai multe, cu atât mai bine.

Chiar și atunci când motivația pentru activitățile fizice lipsește, când prognoza meteo sună descurajator pentru orice tip de activitate fizică în natură, când nu avem timp suficient pentru a ajunge la sala, se găsesc soluții. Noi am găsit-o și am experimentat-o în cadrul ședințelor de termomasaj cu dispozitivul Ceragem. Acest pat de masaj se încălzește până la 65 de grade Celsius și realizează un masaj termic profund, de-a lungul întregii coloane vertebrale. Experiența este una reconfortantă și benefică pentru că:

  • patul are integrat un dispozitiv care scanează mai întâi coloana vertebrală,
  • realizează un masaj personalizat pentru forma și lungimea fiecărei persoane,
  • are și proiector prin care se poate face simultan și masaj abdominal
  • are 9 trepte prin care poate fi reglată intensitatea masajului
  • se poate conecta la telefonul mobil pentru a asculta muzica preferată, dar are și o colecție de 20 de melodii proprii pentru relaxare sau meditație.

Deoarece îmbină principiile medicinei alternative asiatice (moxibustia, presopunctura, masajul și terapia cu căldură) cu tehnologia modernă, dispozitivul Ceragem oferă organismului ajutor pentru a se reface pe cale naturală. Recomandările pentru utilizarea lui nu țin cont de vârstă; este la fel de util pentru persoanele tinere, a căror muncă implică prea multe ore petrecute pe scaun sau pentru persoanele cu stil de viață activ, dar care își doresc să fie și mai active; este foarte util persoanelor mai în vârstă care care au o capacitate diminuată de a face mișcare. Ceragem Master V4 este un pat de masaj special care nu doar ameliorează diferite dureri provocate de coloana vertebrală, dar are inclusiv efect preventiv. Cu alte cuvinte, cu cât este utilizat mai devreme pe parcursul vieții, mai des, putem preveni anumite dureri, nu doar le putem ameliora.

Pat de masaj Ceragem V4

Programați-vă la o ședință de masaj cu dispozitivul Ceragem cât mai curând! Vă așteptăm să testați toate produsele la centrul nostru de pe strada Brândușelor, nr. 84 din Brașov. Imediat ce vă veți convinge de beneficiile acestora, veți face și primul pas pentru achiziția aparatului preferat, încât să îl aveți la îndemână acasă sau la birou.